Oldalak

2011. december 12., hétfő

Animekarácsony 2011.—Szabadnapos Szörnyella

Egy élménybeszámoló következik, némi jelmezismertetővel, de menjen minden csak sorban :)



Előzmények: - volt némi maradék szőröm, még Diablosból és egy átlakaítandó bársony ruhám + valahogyan rá találtam a youtube-on az eredeti szinkronos 101 kiskutyára-valahogy így indult. Nagyon szerettem már gyerekként is Szörnyellát, igaz, én inkább az ebeknek drukkoltam anno, de mind Váradi Hédi, mind Halász Aranka kiváló alakítást nyújtott Szörnyellaként, és egy pöpec szinkron bizony sokat segít, hogy az ember megszeressen egy figurát, adott esetben ezt :)

Már csak egy bunda kellett, és jutányos áron sikerült is szerezni egyet a Vateráról, igaz némi átalakításra szorult, mert eredetileg nagy volt rám, és ha az eredeti  Szörnyellás bundát nézzük ( az 1961-es rajzolt verziót!), akkor bizony ez rövidebb is. Viszonyt azóta adaptálták már a figurát többször, filmre is vitték, ezért a neten rengeteg verziója van :) Ezért azt találtam ki, hogy teszek rá némi dalmátpöttyöt, és akkor pöttyös bundás lesz, de itt nagyon meg  voltam ijedve, hogy végül mit hozok össze,-nem akartam, hogy olyan legyen, mint egy „indián ló” ezért szinte a végére hagytam a pöttyözést, és bőszen gyűjtöttem a patterneket hozzá a netről, de legvégül egy nagyon egyszerű metodikával készült el, és úgy gondoltam, hogy közzé is teszem, mert az állatjelmezektől kezdve a királyi palástok kialakításáig jól jöhet mindenkinek, és nagyon egyszerű :)
No, de visszatérve, megvolt a terv, már csak arra kellett figyelnem, hogy sikerüljön összehozni a meglepetés cosplayt. ( a jelmez afféle piciny meglepi volt a csapatnak, és az állatbarátoknak, valamint egy apró reklám is akart ez lenni, ezt is kifejtem alant, szóval érdemes továbbolvasni :) )


Délelőtt 10-re értem ki, és Gabit speciel sikerült meglepni, aki nagyot nézett, hogy megálltam mellettük, de Balázsról felismertek XD ( na jó, Tifa be volt avatva, és hozzá is járult a jelmez poén részéhez Szuszuval, a plüss táskaebbel) A bejáratnál derült ki, hogy két jeggyel többet sikerült vennem, mint kell ( segítettem a csapat jegy beszerzésében) és már majdnem kiakadtam, hogy okos fejjel kidobtam 2000 pénzt az ablakon, amikor Gabriel megmentett azzal, hogy mint „marketinges vénával megáldott tanár emberke-és fotós”, kábé 3 perc alatt sikerrel eladta a jegyeket hipp-hopp a jegyért várakozóknak, és felár nélkül, szóval csak
ugrattuk azzal, hogy jegyüzér, de ezt Rhysa is megjegyezte neki viccesen, amikor magához orozta az egyik jegyet :)

Ez idő alatt sikerrel felismertem Raymond-ot, aki akkor még civilben igyekezett felmérni a sor hosszát, és odajött hozzánk egy fiatalember is, mely szerint szeretnék-e jelentkezni a helyben nevezős cosplay versenyre.
Először gondolkodási időt kértem, mert azért ez egy sebtében összedobált cosplay volt, igaz minden darabjával igyekeztem dolgozni egy keveset, de azért láttam én, hogy voltak ott nagyon szupi jelmezek a jelentkezők között, némelyiken csak ámultam, és ezúton is egy nagy grat a mezőnynek, mert nagyon ügyesek voltak!!!!!!!

Szóval ácsorogtunk a ruhatárnál, amikor egy régi ismerőst láttam Angelust, aki visszatért a pihenésből, és szintén a cosplayversenyre gyűjtött jelentkezőket.
No, neki már sikerült meggyőznie, igaz, neki is elmondtam, hogy hát nem készültem, meg ugye tudja, milyen paragép vagyok, és placcs, most vágtak be a mély vízbe,  de igyekeztem azért helyt állni, meg azért ha helyben jelentkezel, akkor össze kell ám kapni magad rendesen, hogy mit csinálj a színpadon XD XD XD

Külön megörültem, hogy Gabi is velem tartott a versenyben, mint a „Public Police Phone Call Box”- azaz Dr. Who telefonfülkéje, bár szegény nagyon izgult,-mivel ő sem készült- és már a zsűrizés előtti várakozáskor is filózgatott, hogy mit-hogyan csináljon, és vajon mit ad majd elő a Gyűrűk Ura endingre+ igazgatta a matricáit, amelyek egyébként tökre a helyükön voltak, de a lámpaláz nagy úr. ( Na nekem ebből a szempontból mákom volt a James Bond:Golden Eye c. számával)

A zsűri nagyon kedves volt, és nem is látszott rajtuk a fáradtság, pedig aznap egy kicsit mindenki nehezen ébredt. Lezajlott a zsűrizés, és én ismét vagy a felét lehagytam a mondanivalómnak, de elhatároztam, hogy legközelebb egy komplett listával a kezemben megyek majd be hozzájuk, és szépen sorra elharsogok majd nekik mindent, most speciel a bundát hagytam ki, de ahogy volt, úgy, viszont Raymond szemfüles volt, és belekérdezett, ezúton is egy nagy köszi neki, mivel ez segített rendszerezni a gondolataimat :)

Miközben sorban álltunk a színpad mögött, éppen néztem, hogy ahhoz képest, hogy mi kevesebb versenyzőre számítottunk, eléggé sokan mérettették meg magukat, egyéniben és csoport szinten egyaránt, bár ők asszem az előjelentkezős cosplay versnenyre jelentkeztek, mi meg helyben nevezősek voltunk-így utólag, ez meg is látszott rajtunk, eléggé dekoncentráltak lehettünk külső szemmel XD XD XD
A színpadi alakításom nem tudom milyen volt, csak a saját szemszögemből érzékelem még mindig, mivel nem vittünk úgy sem fényképgépet sem videókamerát, igazából eredetileg csak ejtőzni akartunk, ezért igazából képeim sincsenek nagyon. Viszont itt egy nagy hála Gabrielnek, aki készített párat, benne a kedvenc „pados, oldalra fordulós, cigizős” fotót kint :)

Utólag is egy nagy köszönet neki, és nekem nagyon bejött a mellénye, csodálkoztam is, hogy nem fázott meg kint! O-o!!!!

A verseny után következett az ajándékok átadása, és itt én nagyon izgultam, mert igyekeztem mindnekinek valami személyeset adni, ami remélem sikerült, illetve a hölgyek ajándékához tettem a Szilvi féle ékszerekből, aki annak ellenére, hogy tök mással foglalkozik a mindennapokban-gyakorlatilag a kollégám- nagyszerű üvegékszereket tud készíteni, és a lányoknak nagyon bejöttek az ajándék mellé csempészett láncok :) Egyébként itt még annyit megjegyeznék, hogy amikor kb egy héttel a Con előtt világossá vált, hogy a fülbevalómon kívül csak a jeggyűrűm passzol a nénihez, Szilvi kisegített engem is egy medállal, és két gyűrűvel- ezúton is egy nagy köszönet neki, és ígérem, hogy a lolitás nyakpánton túl, amit neki zsákmányoltam hálából, csinálok neki egy kis reklámot majd, bár ahhoz még gyűjtögetni kell a fotózandó témák számát, és fotóst is szükséges majd keresni de ami késik, nem múlik, és nagyon köszönöm neki, és nem felejtem el, hogy kihúzott a pácból :D --ez volt itt a reklám helye :)



Ajándékosztás után viszont szedelőzködnünk kellett. Én még bőven maradtam volna még, de azért örültem, hogy megyünk tovább egy Török étterembe, mert igencsak kezdtem éhes lenni a végére, de azt sajnos bántam, hogy nem tudtam maradni az eredményhirdetésre :(

Ezúton is szeretném megköszönni mindnekinek a figurát övező szeretetet, és azt, hogy sokaknak ennyire bejött Szörnyella, annak ellenére, hogy tényleg nagyon randomnak szántam, bevallom, nem számítottam erre, de nagyon jól esett, főleg, amikor néhány ismeretlen utánamkiabált, hogy Szörnyella DE Frász, ezért gondoltam, hogy két tutorialt is kiteszek még a héten a Szörnyella táska, valamint a Bunda alakítás - pöttyözés tutorialt is, remélhetőleg segítséget nyújt majd azoknak, akik hasonló szőrmés cuccot terveznek. Tényleg egyszerű, hatékony, és gyorsan készen van, terveim szerint már holnap felkerül ide :D

Nagy gratulációt küldenék a mezőnynek, benne kiemelném Vasembert és Ms. Marvelt, az Avatár csapatot,a „kalapos lányt-visual kei”, az originalosokat, „Panda lányt,a kék kontaktlencsével”, az izgulós Vanille-t, és azt a srácot is, aki azt az elképesztő Assasin Creed-es cuccot csinálta, de csak álldogállt hátul tök szerényen! No meg persze a kedvenc „Phone Box”-omat, és a Doktort is, akit viszont nem lehetett elvontatni versenyezni :( Ezen túl imádtam az Inuékat, és nagy Gratot küldök Yuriko-nak is Aranyhajért!!! Konkrétan nagyobb volt a haja, mint ő maga, Licorne pedig télanyóként vezette a műsort , szintén Rapunzellel, és ezúttal barna hajjal. ( mondjuk azt sajnáltam, hogy sehol nem láttam egy Vadert vagy Rohamosztagost, bár némely pletyó szerint Raye később átalakult buckalakóvá *o*-de én lemaradtam róla :( )
Külön köszönet Tifának, hogy tartotta a  titkomat, és a frontot, amíg mi a színpad mögött voltunk, és azért is, mert rám bízta Szuszut a plüsskutyát--na ja, igazit nem bízna rám XD)

Bár beszélgetni nem tudtunk, mert épp fotózták, de láttam Liviát, aki szokás szerint nagyon csinos volt, és öcsém! Tudtam beszélgetni Dudussal is, aki szerintem marha jó fej, és a jövőben is szeretnék majd vele sokat-sokat beszélgetni!!!!

Továbbá üzenem annak a kisfúnak ( ha jól rémlik, akkor Narutós cépében volt), aki megtapizta a bundámat, hogy neeem, nem halt meg senki a szőrmék miatt, mind műszőrme volt, régi gallér  (tatyón a mosómedve-farkak) és Diablos maradékok ( a fekete részek)



„-Te vagy a Szörnyella?

-Igen.

-És...tényleg megölted a kutyákat, hogy legyen bundád?

-Nem Drága, nem a kutyákat, hanem a plüssmacikat...”

( itt egy pillanatra görbült lefelé a száj o-O!!! De sikerült elmagyaráznom, hogy csak szórakoztam XD)

No, szóval most nagyjából ennyi jut eszembe, egyenlőre várom a képeket, és ezért most csak a saját mobilos képeinket teszem ki. A jövőre nézve két nagy projektem lesz Fang-végre valahára- és Zebulun a Xenosagából, vagyis egy harcos nőci és egy Mecha lesz várható, vagyis jövőre nem keveset kell majd ismét melóznom, de próbálom majd összesszedni magam a két ünnep között. Még egyszer nagyon köszönöm mindenkinek, és holnap jönnek a tutorialok :)

-Szörnyella a főkapunál....( fotó: Balázs) 
-Láblendítős kép Balázzsal, aki nagyon álmos volt :(- fotó:Hubberthus